Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2008

Σπίτι μου... κουκλοσπιτάκι μου!


Πριν από μερικά χρόνια κάποιο περιοδικό είχε κυκλοφορήσει τη σειρά «Το υπέροχο κουκλόσπιτο». Αν ήσουνα αρκετά υπομονετικός και αν συνέλεγες τα τεύχη για κανένα δίχρονο, θα κατάφερνες στο τέλος να μαζέψεις όλα τα κομμάτια και να φτιάξεις το κουκλόσπιτο. Λάτρης της μινιατούρα από παλιά (τα «Ταξίδια του Γκιούλιβερ» και ειδικά η επίσκεψη του ήρωα στη χώρα των Λιλιπούτειων ήταν το αγαπημένο μου παιδικό διήγημα) αποφάσισα να αγοράσω τα τεύχη και να φτιάξω το κουκλόσπιτο. Οι μήνες όμως προχωρούσαν και το περιοδικό μοίραζε κυρίως έπιπλα-μινιατούρες, ενώ εγώ ανυπομονούσα για μίνι τοίχους και πόρτες. Λίγο καιρό μετά αποφάσισα ότι έπρεπε να πάρω τα πράγματα στα χέρια μου. Κάθισα και σχεδίασα το κουκλόσπιτο των ονείρων μου, έβγαλα τις διαστάσεις των ξύλων που θα χρησιμοποιούσα και βγήκα στη γύρα για να βρω ξυλουργείο. Τότε ήταν που έκανα τη δυσάρεστη ανακάλυψη ότι μπορεί το κόντρα πλακέ να είναι φτηνό, το κόψιμο των ξύλων όμως, που πάει με το μέτρο, δεν είναι καθόλου! Ήμουνα όμως αποφασισμένη να φτιάξω το κουκλόσπιτο, οπότε πλήρωσα αδρά τον ξυλουργό, πήρα τα ξύλα μου και στρώθηκα στη δουλειά.. Μετά από άπειρα κοψίματα, βαψίματα, λουστραρίσματα, κολλήματα, βιδώματα και λοιπές δημιουργικές εργασίες, κατάφερα να τελειώσω το περιπόθητο κουκλόσπιτο, το οποίο είναι έτοιμο να ανοίξει τις πόρτες τους και να σας υποδεχτεί!
Το κουκλόσπιτο κλειστό. Δύο όροφοι, μια σοφίτα και ένα γλυκούλι μπαλκονάκι!
Οι πόρτες άνοιξαν. Κοπιάστε!
Το σαλόνι, που είναι το μεγαλύτερο δωμάτιο του σπιτιού.
Το τραπέζι είναι στρωμένο και περιμένει τους κατοίκους του σπιτιού να φάνε. Παρατηρείστε το παρκέ. Είναι φτιαγμένο στο χέρι, κομματάκι κομματάκι!

Μετά το φαί οι κύριοι και οι κυρίες του σπιτιού θα απολαύσουν το καφεδάκι τους. Εδώ φαίνεται και η στριφογυριστή σκάλα, που οδηγεί στον πρώτο όροφο.

Λεπτομέρεια από το σαλόνι, όπου φαίνεται το αγαλματένιο ελεφαντάκι που έφερε ο κύριος από το τελευταίο του ταξίδι στην Ινδία. Παρατηρείστε και τη διακόσμηση στους τοίχους.

Αριστερά του σαλονιού βρίσκεται η κουζίνα. Η μαγείρισσα ξεκουράζεται μετά την ετοιμασία του γεύματος.

Κοντινό από τα πλακάκια του πατώματος και του τοίχου της κουζίνας, σχεδιασμένα στο χέρι.

Το Χολ του πρώτου ορόφου. Εδώ η κυρία αφήνει το καπέλο, τη τσάντα και τα γάντια της, πριν περάσει στο δωμάτιό της. Η σκάλα οδηγεί στη σοφίτα. Στη βάση της είναι ακουμπισμένη η καπελιέρα.

Ο καθρέφτης του Χολ, στον οποίο η κυρία ρίχνει μια τελευταία ματιά πριν βγει για βόλτα.


Το υπνοδωμάτιο. Στο κομοδίνο είναι αφημένο το βιβλίο που διαβάζει αυτές τις μέρες η κυρία. Το κρεβάτι με τον ουρανό και τα μαξιλάρια είναι φτιαγμένα από εμένα.

Το δωμάτιο μουσικής. Η μεγάλη κόρη της οικογένειας μελετάει επιμελώς την άρπα της.

Κοντινό από το χαλί, φτιαγμένο με σταυροβελονιά. Δυστυχώς δεν θυμάμαι που βρήκα το σχέδιο... Το παρκέ και πάλι φτιαγμένο κομμάτι κομμάτι.

Το μπάνιο βρίσκεται στη σοφίτα. Τα πλακάκια είναι κι εδώ σχεδιασμένα στο χέρι. Στην γωνία είναι το καλάθι για τα άπλυτα.

Το παιδικό δωμάτιο. Φαίνονται το γραφειάκι στο οποίο διαβάζουν τα παιδιά και το μπαούλο τους που είναι γεμάτο με παιχνίδια... Η μπαλκονόπορτα οδηγεί, πού αλλού, στο μπαλκόνι!

Κοντινό από τον τοίχο και την μπορντούρα στο παιδικό δωμάτιο.
Το boudoir της κυρίας. Η κουνιστή καρέκλα και η τουαλετίτσα είναι φτιαγμένες από εμένα. Περισσότερες λεπτομέρειες και βιβλιογραφία σε επόμενη ανάρτηση.

Κοντινό από το μπαλκόνι. Τα καγκελάκια είναι φτιαγμένα από ξύλινα μανταλάκια!

Κοντινό από την κεραμιδένια οροφή. Τα κεραμίδια είναι φτιαγμένα από ξυλάκια παγωτού. Όχι, δεν έφαγα τόσα παγωτά, απλά η μαμά μιας φίλης δούλευε τότε σε εργοστάσιο παρασκευής παγωτών και με προμήθευσε!

Αυτό είναι το (κουκλο)σπιτάκι των ονείρων μου. Ήταν χαρά μου να σας φιλοξενήσω στα δωμάτια του απόψε! Εύχομαι καλά Χριστούγεννα σε όλους μας, στα όμορφα, ζεστά σπιτικά μας!


33 σχόλια:

maria είπε...

Καταπληκτική δουλειά και με πολύ λεπτομέρεια .Το σεμεδάκι στο τραπέζι εσύ το έκανες ? Γιατί έχω και εγώ το ίδιο από την μητέρα μου .

Με έκανες να ζηλέψω θέλω και εγώ ένα κουκλόσπιτο !!!!!!!!

Anastasia's dolls είπε...

Πωπω!!Καταπληκτικο το κουκλοσπιτο !
Θα ηθελα κι εγω να φτιαξω ενα ,αλλα
δεν εχω καθολου υπομονη να δουλευω
με τοσο μικρες διαστασεις .Μπραβο για την υπομονη σου να το φτιαξεις το αποτελεσμα ειναι αψογο !
Καλα Χριστουγεννα !

Margo είπε...

Παρακολουθώ τις δημιουργίες σου από την αρχή αλλά τώρα δεν μπόρεσα να μην σχολιάσω για την καταπληκτική δουλειά που έχεις κάνει. Σίγουρα κουράστηκες πολύ περισσότερο από το να μάζευες τα περιοδικά αλλά το αποτέλεσμα σε δικαίωσε άσε που είναι ασύγκριτα ομορφότερο και ποιοτικά καλύτερο! Μπράβο σου!!
Καλές γιορτές σου εύχομαι.

faraona είπε...

Καλα εσυ εισαι πραγματικη καλλιέχνης παιδι μου!!!
Εκπληκτικο!!!
Σου ευχομαι χρονια πολα και καλα!!
Να περασεις ομορφα τις γιορτες με υγεια κι αγαπη!!!

George είπε...

ΑΝ το έχεις, το έχεις.
Απίστευτη δουλειά. Εύγε. Η υπομονή εντέλει είναι μεγάλο προτέρημα. Ειδικά το σανίδι στο πάτωμα... κάποτε βοήθησα τον πατέρα μου να στρώσει κανονικά σανίδια και ζορίστικα, φαντάσου να το έκανα και σε τέτοιες διαστάσεις!!!
Θα με είχαν εσώκλειστο σε κανένα τρελλάδικο!

Dee Dee είπε...

Ουουυυ!!!

πρεπει να εχεις πααααρα πολυ υπομονη!!!!

Συγχαρητηρια, ειναι παραμυθενιο κουκλοσπιτο :):):)

Οι λεπτομεριες κανουν τη διαφορα, το παρκε στο σαλονι απιστευτο!!!!!

Μπραβο! Μπραβο! Μπραβο!

Καλες γιορτες με υγεια και αγαπη!!!

olivetreegirl είπε...

Μαρία καλωσόρισες και σ' ευχαριστώ πολύ! Το σεμεδάκι κι εγώ από τη μαμά μου το σούφρωσα, πρέπει να το έχει φτάξει είτε η ίδια είτε η γιαγιά της, η οποία έκανε θαύματα με το βελονάκι!


Αναστασία μου σ'ευχαριστώ πολύ! Όταν ανέβαζα αυτή την ανάρτηση σκεφτόμουνα εσένα και τις κούκλες σου! Καλά Χριστούγεννα και σ'εσένα και την οικογένειά σου!

olivetreegirl είπε...

Margo χαίρομαι που σε βρίσκω στο blog μου και σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Σίγουρα άξιζε τον κόπο, τώρα είναι το στολίδι του σπιτιού μου! Καλές γιορτές και σ'εσένα!


Φαραώνα μου σ'ευχαριστώ πολύ. Καλλιτέχνης είναι μεγάλη κουβέντα, δεν ξέρω αν είμαι, προσπαθώ όμως...
Χρόνια πολλά και σ'εσένα!!!

olivetreegirl είπε...

Γιώργο εγώ το τρελλάδικο το γλύτωσα - προς το παρόν! Πάντως δεν έχω με όλα τα πράγματα υπομονή...
Καλά Χριστούγεννα!


Dee Dee σ'ευχαριστώ πολύ! Όπως είπα και στο Γιώργο, δεν έχω πάντα υπομονή. Γενικά κάνω κάτι ενόσο το αντιμετωπίζω σαν πρόκληση. Αλλιώς βαριέμαι... Το παρκέ ήταν σίγουρα πρόκληση. Το κουκλόσπιτο δεν το βαρέθηκα, γιατί φρόντισα να έχει κάθε δωμάτιο διαφορετική διακόσμηση και να μην κάνω συνέχεια το ίδιο πράγμα. Η στέγη ήταν λίγο σπαστική αλλά χαλάλι!

Κοκκινοσκουφίτσα είπε...

είσαι απίστευτη! τρελαίνομαι για μινιατούρες και ειδικά για κουκλόσπιτα, αλλά δεν έχω γνωρίσει κανένα που να μπορεί να τα φτιάξει κιόλας όπως εσύ! έχεις τον απίστευτο θαυμασμό μου! καλές γιορτές!

olivetreegirl είπε...

Κοκκινοσκουφίτσα μου καλωσόρισες! Δεν χρειάζεται κάποια ειδική γνώση, μόνο να "πιάνουν τα χέρια σου", οπότε δοκίμασέ το! Σε επόμενες αναρτήσεις σκοπεύω να σας δείξω και τα βιβλία μου για μινιατούρες για να πάρετε μια ιδέα.
Καλές γιορτές!

Dorothy είπε...

Πολύ όμορφο το κουκλόσπιτό σου-και με φοβερές λεπτομέρειες. Τώρα θέλω κι εγώ ένα μπουντουάρ σαν της κυρίας του κουκλόσπιτου! Καλά Χριστούγεννα!

Theogr ο κηπουρός είπε...

Ευχές πολλές από ♥ας
μαζί με άνθη τριανταφυλλιάς
αφήνω στο blog αυτό
τούτο τον γιορτινό καιρό
να είστε πάντοτε καλά
να ‘χετε αγάπη στην
και θα τα λέμε από εδώ
και απ’ τον κήπο του Theo

olivetreegirl είπε...

Dorothy κι εγώ ήθελα πάντα ένα μπουντουάρ... Προς το παρόν όμως αρκούμαι στη μινιατούρα...
Καλά Χριστούγεννα και σ'εσένα!

olivetreegirl είπε...

Κηπουρέ μου σ'ευχαριστώ πολύ για το όμορφο ποιηματάκι! Χρόνια πολλά σου εύχομαι!

πουαντερι είπε...

ΚΑ ΤΑ ΠΛΗ ΚΤΙ ΚΟ!!!!!!!!
δεν εχω λογια να πω...απλα με ξετρελανε!
εισαι φοβερη!

olivetreegirl είπε...

Πουαντερί μου σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!

Roadartist είπε...

τι ομορφα.. μου θυμισες τα παιδικα μου χρονια..
Τις καλυτερες ευχες μου, σου αφηνω!!
Καλα Χριστουγεννα, ολο αγαπη και υγεια!!

olivetreegirl είπε...

Καλά Χριστούγεννα και σ'εσένα Roadartist. Να περάσεις όμορφα!!

Δημιουργία είπε...

Παρα πολύ ωραίο. Τώρα ζήλεψα και μου έβαλες και ιδέες! Γεια στα χερια σου!

Καλά Χριστούγεννα να έχεις, καλές γιορτές και ό,τι επιθυμείς.

olivetreegirl είπε...

Δημιουργία μου το θέμα ξύλο το έχεις καλύτερα από τον καθένα, οπότε τι περιμένεις? Ξεκίνα!
Καλά Χριστούγεννα!

TinaA είπε...

Όνειρο! Τρελαίνομαι για κουκλόσπιτα. Σου εύχομαι χρόνια πολλά γεμάτα όμορφες δημιουργίες!

creationsbyeve είπε...

Oνειρεμένο το κουκλόσπιτό σου!!!Και με τόσο μεράκι και τέχνη φτιαγμένο!!! Υπέροχο!Μπράβο σου!!!
Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα γεμάτα δημιουργικότητα!φιλιά

πουαντερι είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!!!!

olivetreegirl είπε...

Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ! Χρόνια πολλά και σ'εσάς, όμορφα και δημιουργικά!

Αρχοντία είπε...

Υπέροχο το κουκλόσπιτο!! Τί λεπτομέρειες έχεις σκεφτεί! Το παρκέ, η διακόσμηση, το βιβλίο στο κομοδίνο!
Καλή χρονιά!

Αρχοντία είπε...

Υπέροχο το κουκλόσπιτο!! Τί λεπτομέρειες έχεις σκεφτεί! Το παρκέ, η διακόσμηση, το βιβλίο στο κομοδίνο!
Καλή χρονιά!

olivetreegirl είπε...

Καλή χρονιά και σ' εσένα και την οικογένειά σου Αρχοντία μου! Σ'ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΟΥ,ΠΟΥ ΤΙΣ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΟΣΕΣ ΙΔΕΕΣ??ΕΧΩ ΤΡΕΛΛΑΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ ΣΟΥ.ΕΝΑ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ.ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΙΚΟ.ΦΙΛΑΚΙΑ

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΟΥ,ΠΟΥ ΤΙΣ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΟΣΕΣ ΙΔΕΕΣ??ΕΧΩ ΤΡΕΛΛΑΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ ΣΟΥ.ΕΝΑ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ.ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΙΚΟ.ΦΙΛΑΚΙΑ

olivetreegirl είπε...

Βάλια μου τα σχόλιά σου είναι πάντα τόσο ενθουσιώδη! Σ'ευχαριστώ πολύ!!!

Starry είπε...

Ήταν μια ευχάριστη επίσκεψη στο όμορφο σπιτάκι σου!! Είναι ζεστό, φιλόξενο απλά καταπληκτικό!!
Θα ήθελα μία χάρη..! Που θα μπορούσα να βρω ένα κόκκινο βελούδινο σαλονάκι σαν και το δικο σου και μερικά μαξιλαράκια??
Έχω μια εργασία να παραδόσω..κ έχω πελαγώσει δεν ξέρω που να ψάξω!!

andy είπε...

hi! ωραιο το κουκλοσπιτο σου φαινετε οτι το εχεις δουλεψει πολυ .